Bečváry
- Podrobnosti
19.4.2021 Ke stavbě tohoto nádraží mě také přivedl kamarád, který se chystá postavit staví modulovou stanici Bečváry
Tato stanice se nachází ve Středočeském kraji v okrese Kolín. Leží na neelektrizovaných jednokolejných tratích 012 Pečky – Bošice – Bečváry/Kouřim a 014 Kolín–Ledečko.
1. srpna 1887 byla do Bečvár společností Rakouská společnost místních drah dovedena nákladní vlečka ze Zásmuk, kam dráhu přivedla 25. října 1881 společnost Rakouské společnosti místních drah (ÖLEG) v úseku z Peček, kudy od roku 1845 vedla železnice společnosti Severní státní dráha z Olomouce do Prahy, jakožto do koncové stanice. Ve stejném datu byla ze stanice Bošice vyvedena dráha do Kouřimi.
Bečvárská stanice byla pro osobní dopravu otevřena 15. prosince 1900 spolu s hlavní tratí vlastněnou soukromým subjektem Místní dráha Světlá-Ledeč-Kácov (SLK) z Kolína, taktéž ležícího na polabské trati, do Ledečka u Ratají nad Sázavou. Od roku 1901 sem byla zavedena též osobní vlaková přeprava ze Zásmuk.
Po zestátnění některých soukromých společností v Rakousku-Uhersku v roce 1908 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Císařsko-královské státní dráhy (kkStB), po roce 1918 pak správu přebraly Československé státní dráhy.
Nachází se zde tři nekrytá úrovňová jednostranná nástupiště, k příchodu na nástupiště slouží přechody přes koleje.
Zdroj: Wikipedie
Ke stavbě jsem měl pouze fotodokumentaci získanou z internetových stránek rajče autora jefftt ZDE a fotografie a videa od Miloše Kostrece.
Vzhledem k tomu, že na rozích nejsou žádné ozdobné prvky, kterými se většinou zakrývají spoje na laseru vyřezaných stěn, bylo nutné pracovat s nejvyšší přesností a následně hrady vytmelit a zbrousit. Na obrázku je také vidět možné rozdělení budovy na jednotlivé místnosti. Nepředpokládám, že by se imitovalo i vybavení místností, ale rozdělení je primárně určeno pro nezávislé svícení v jednotlivých oknech.
Hrubá stavba je hotová
A nyní stavba může do laku a dostane nástřik fasády
Okna z důvodu plastičnosti jsou sestavena ze dvou vrstev papíru. I okna dostanou nástřik.
Na hlavní budovu navazuje dřevěný sklad s nakládací rampou. Konstrukce skladu je provedená z kartonu na který je pro zachování co největší věrohodnosti dřevěné stavby nalepené nařezané stěny, okna a dveře z dřevěné překližky. Ta je natřená zředěnou olejovou barvou.
Tak a zde je finální podoba. Střecha ještě není připevněná, ale pouze položená. Její připevnění si udělá budoucí majitel po osazení vnitřního vybavení. Dále pod skladem není dodělaná imitace kamenné zdi. Ta totiž bude muset být stejná jako u nakládací rampy.