Pára 365.4
- Podrobnosti
- Nadřazená kategorie: Vozový park
- Kategorie: Lokomotivy
V rámci rozšíření vozového parku parních lokomotiv jsem pořídil 365.4 od firmy Schirmer. Cena 220€ se mi zdá přiměřená kvalitě. Model samozřejmě plně neodpovídá skutečnosti, protože vychází z BR64 bez jakýchkoliv úprav. Vzhledem k tomu, že se neřadím mezi znalce lokomotiv, tak mě např. takový předehřívač páry nevadí a nemíním dělat na modelu úpravy. Třeba mě to na stará kolena taky začne štvát, ale dnes to není na pořadu dne. Akorát lokomotivu v dohledné době napatinuju.
Kolejiště mám plně digitální, takže všechny lokomotivy je potřeba nejdříve zdigitalizovat. Na doporučení od kolegů, kteří již lokomotivu digitalizovali jsem sundal celou kastli. Šlo to docela těžce a je potřeba dávat pozor na ulomení předního žebříku nebo přední lampy. Naštěstí jsem na toto nebezpečí byl také již dříve upozorněn, tak jsem si naschvál dával pozor a nic zlého se nepřihodilo. Nakonec jsem zjistil, že tato operace je zbytečná . Ale to až na konci článku.
V komíně vyšroubovat šroubek, vpředu nadzvednout a zatlačit dozadu (na zadní stěně za motorkem je ještě západka).
Lokomotiva v nedbalkách. Je vidět velice účelně využitý prostor. Ty tenké drátky jsou napájení předních světel.
Pro vlastní digitalizaci jsem použil Lenz Gold Mini s dráty. Součástí lokomotivy je také "manuál" s popisem jak digitalizovat. O co je precizněji provedená lokomotiva, o to je odfláknutější návod. Je to pouze nakopírovaný list papíru.
Podle návodu je potřeba odstranit některé součástky. Místo pájení jsem je nakonec odstranil kleštěmi - prostě přeštípl (toto mi také poradil kolega, který už má digitalizaci tohoto stroje za sebou)
Vlastní tělo modelu po sejmutí šasi.
Dráty jsem zkrátil, ale ne zase až tak moc, protože jsem chtěl zachovat průhled kabinou. Dekodér bude pod střechou a dráty povedou po zadní stěně.
Při kompletaci mě najednou vypadla kabina!!! Takže to původní složité sundávání celé kastle je zbytečné!!! Stačí zatáhnout a sundat kabinu. Tím se otevře krásně přístup k plošnému spoji na kterém se provádí potřebné úpravy a kam se připojuje dekodér.
Lokomotiva bez kabiny. Zde je vidět, že zůstal zachovaný průhled kabinou.
Další fota lokomotivy
Lokomotiva jezdí plynule, klidně tiše, projíždí i oblouky nejmenších průměrů. Já jsem spokojený.